WELKOM

Welkom op mijn blog. Dit blog geeft mijn interesse weer over kunst. Hoe ik mijn kunstenaars bestaan beleef, maar ook hoe ik me door de kunst van andere kunstenaars laat inspireren. Reactie's op mijn post zijn steeds welkom. Dank voor je bezoek! ________________________________________________

zondag 10 april 2011

MOEILIJK INDEELBAAR. Poëzie.


Vrijdagavond 08 april 2011 mocht ik de voorstelling van het tweede poëzieboek van Hans van Hilst meemaken. De titel van het kunstwerk is " MOEILIJK INDEELBAAR. "
Het was een mooie , gezellige avond. Hans van Hilst, beeldend kunstenaar - schilderen, beeldhouwen en poëziemaker van het eerste uur gaf zich ten volle bij het voorlezen van enkele mooie collum's.
Hij schrijft zoals hij gebekt is. Geen blad voor de mond, geen compromie's, zeker niet voor zichzelf.
Want juist zijn schrijven is het open venster dat in zijn hoofd zit en waar langs hij zijn omgeving en de ganse wereld ziet. De korte verhalen, de collum's en de gedichten zijn autobiografisch of licht maatschappelijk kritisch, fictie of realiteit...men zoekt het zelf maar uit...
Zaffelaarse uilenspiegel is voor hem hier een eretitel denk ik!

De bundel werd verzorgd met veel liefde en inzicht door zijn echtgenote Trees De Brabander, beeldende kunstenares - schilderen, beeldhouwen en boekillustrator.
Vormgeving/fotografie en omslagontwerp door haar verzorgd.

Het is genieten van deze bundel, op een bankje, in de zon...lezen is een must!!!

Info : www.hansonline.be
Copyright (c) 2011, Hans van Hilst.
ISNB 979-94-91213-038
Op mijn blog geplaatst met toelating van de auteur.

6 opmerkingen:

  1. Sinds geruime tijd ,niets meer van de vertrouwde, welbespraakte, kunstenaar gehoord!!
    Sinds kort, veel van gezien...
    Ook in tijden van overvloed, kan schaarste heersen!(wit 96)
    Groetjes uit Domburg,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Willy,
    Na een periode van stilte door omstandigheden, nu terug op mijn blog aan het werken.
    In mijn atelier komt het terug op gang!
    We doen verder...

    grtjs, D.G.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deel je mening Daniël Gustaaf, bundeltje is een hebbeding.
    Goed dat er af en toe wat tegenstroom op ons af komt – aan uniformiteit ga je immers dood!

    Groetjes
    Evarist

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Evarist,

    En roeien met de riemen die we hebben...vooral voor de kunst!!!
    Wie zou er ons tegenhouden?

    de groeten,
    D.G.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De naam Trees Debrabander komt mij bekend voor.
    Roeien met de riemen die we hebben is altijd een goed idee.
    Uniformiteit is de dood voor alle artiesten. Be whatever you want to be.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Catherine,

    Dank voor je bezoekje op het blog.

    Ja ja, zo zijn we binnen ons kunstenaarscollectief LO-ART F.V.
    We creëren en scheppen ieder voor zich zijn eigen kunstwerk, maar steunen elkaar met het verspreiden van onze kunstwerken.

    Ook poëzie valt onder onze interesses op vlak van kunst beleven.

    grtjs,Daniël Gustaaf

    BeantwoordenVerwijderen