WELKOM

Welkom op mijn blog. Dit blog geeft mijn interesse weer over kunst. Hoe ik mijn kunstenaars bestaan beleef, maar ook hoe ik me door de kunst van andere kunstenaars laat inspireren. Reactie's op mijn post zijn steeds welkom. Dank voor je bezoek! ________________________________________________

dinsdag 30 augustus 2011

WATOU 2011

 

KUNSTENFESTIVAL WATOU 2011, TUSSEN TAAL EN BEELD.
09.07.11 - 11.09.11.Info op WWW.WATOU2011.BE

Deelgenomen aan de tekenen, schilder en foto kunstdag , ingericht door KUNSTWERK(t).
Op zaterdag 27 aug. vanaf 11uur in de voormiddag tot 's avonds 19uur. In groep de tentoonstelling bezocht, men kan een locatie uitkiezen als deelnemer aan de kunstdag. Vrijblijvend wat je doet, tekenen, schilderen of fotograferen. Ieder doet zijn ding. Het was een gezellige namiddag. Op het eind van de dag werd er een diamontage gemaakt van alle werken. Tientallen prachtige werken kwamen tot stand. De film is voor de rest van de tentoonstelling te bezichten op de kunstroute. Zo wordt je deelnemer aan deze toch wel heel mooie beeldenroute. Persoonlijk heb ik de indruk dat er dit jaar echt wel mooie werken werden tentoongesteld. Vond persoonlijk beter geslaagd dan de editie van vorig jaar.
Op de afbeelding zie je een werk dat ik heb gemaakt op aquarelpapier met ecoline.
De ecoline werken zijn sobere weergaven van de kunstinstallatie, opgebouwd van papier, de moeras met leliebladeren.
Deze installatie was zo sprekend en mooi dat ze me geinspireerd heeft. Ook de omgeving, de mensen rondom me, de muze, zij was er! Hebben me die dag van kunst doen genieten.

Het kunstwerk is in privé bezit. NTK.
Aquarelpapier/ ecoline - 42cm op 29,5cm
Posted by Picasa

4 opmerkingen:

  1. Dag Daniël,
    Proficiat met je deelname aan Kunstenfestival Watou! Dit jaar ben ik ginder niet geraakt. Ondertussen zag ik de foto's op de website en die van vrienden die geweest zijn. Er zitten verrassende dingen tussen. Sommige werken had ik al gezien.
    Fijn dat het een inspirerende dag voor je was.
    Groetjes!
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Annie,

    Het werkje op de foto is niet geheel afgewerkt, de foto is een tussenopname, terwijl ik nog bezig was aan het kunstwerk. Ondertussen wel afgewerkt, maar is in bezit van een kunstliefhebster nu.

    Ja, het is een fijn kunstevenement , zoals KUNSTWERK(t) het aanpakt.

    groetjes,
    Daniël

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Opgenomen worden in een groter kunstgeheel of er een onderdeel van zijn, scherpt de eigen creativiteit enorm aan, weet ik uit ervaring.
    Net alsof je in aanraking kwam met een besmettelijke ziekte!
    Groetjes
    Evarist

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Evarist,

    De spanning om zelf een kunstwerk te maken, door zich te laten meeslepen in de leefwereld van wat de kunstenaars en poëten voor mij hadden gedaan, is op zich een adembenemende ontdekking!

    grtjs,
    D.G.

    BeantwoordenVerwijderen