WELKOM

Welkom op mijn blog. Dit blog geeft mijn interesse weer over kunst. Hoe ik mijn kunstenaars bestaan beleef, maar ook hoe ik me door de kunst van andere kunstenaars laat inspireren. Reactie's op mijn post zijn steeds welkom. Dank voor je bezoek! ________________________________________________

dinsdag 16 augustus 2011

CONFLICT Voorbereiding / foto's

 

Vandaag enkele foto's genomen om in een cataloog te plaatsen die ter gelegenheid van de tentoonstelling " Conflict " zal uitgegeven worden.
De deelnemende kunstenaars van het collectief Lo-art F.V. nemen met hun collectief deel aan de Open Monumentendag in Vlaanderen, meer bepaald in Lochristi. Zoals eerder vermeld in een vorige posts ligt het thema rond de conflicten in de wereld en worden de bunkers uit W.O.I opengezet voor het publiek. De papaverbloemen , die symbool staan voor de soldaten die gesneuveld zijn op de vlaamse slagvelden tijdens "de grote oorlog" zoals de Britten en Canadezen hem noemen, kleurden toen massaal de slagvelden rood!

Rode papaverbloem met genie schopje.
Posted by Picasa

4 opmerkingen:

  1. mooie foto (met het legerschopje). zanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Zanne,

    Dank je wel. Klaproosjes, of papaverbloemen heb ik altijd prachtige bloemen gevonden, weinige wilde , niet gecultiveerde planten die zo een mooie , diepe rode kleur aan hun bloemen geven!
    Deze rode kleur in combinatie met de zwarte meeldraden geven een warmte af die onuitsprekelijk is!
    groetjes,
    D.G.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie symboliek, thema treffend weergegeven! Indringend...

    Liefs,
    Jennifer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Jennifer,

    Hallo musje, dank voor je bezoekje hier, ja inderdaad, de kunstwerken symboliseren vrede, die we spijtig genoeg als mensenras steeds weten te vernielen! Maar we doen ons best! als kunstenaars toch, met onze werken!
    Groetjes Daniël

    BeantwoordenVerwijderen