WELKOM

Welkom op mijn blog. Dit blog geeft mijn interesse weer over kunst. Hoe ik mijn kunstenaars bestaan beleef, maar ook hoe ik me door de kunst van andere kunstenaars laat inspireren. Reactie's op mijn post zijn steeds welkom. Dank voor je bezoek! ________________________________________________

vrijdag 1 april 2011

WALT WHITMAN POËZIE

Vandaag een nieuwe dichter en schrijver leren kennen.
Walt Whitman, is een Amerikaanse schrijver/dichter, 1819° - 1892+.
Walt Whitman schreef de wereldberoemde dichtbundel: " Leaves of grass."
Vertaald in het Nederlands onder de titel: " Grashalmen ".
Walt Whitman schreef de dichtbundel en bracht hem voor het eerst uit in 1855, onder eigen bescheiden beheer.De dichtbundel groeide uit tot één der meest gelezen dichtbundels.
Hij paste tot aan zijn dood steeds opnieuw en opnieuw zijn werk aan, herschreef het en het bleef zo een steeds actueel werk voor die tijd.

" Leaves of grass " wordt beschouwd als één der belangrijkste dichtbundels in de Verenigde Staten van Amerika tot heden.

Persoonlijk heb ik tot nu toe 7 gedichten gelezen van W.W.
Aandachtig, doordenkend en met liefde lezen is een must, dan pas zie je de onderliggende schoonheid van zijn gekozen woorden.

Met dank aan de kunstenares Vivi Weyers die me deze tip gaf zijn poëzie eens onder ogen te nemen.

2 opmerkingen:

  1. Grappig... Ik had onlangs van deze dichtbundel gehoord, namelijk omdat Google deze bundel in haar online bibliotheek gestopt had (dat kan makkelijk met werken waarvan de copyright vervallen is), maar dat was geautomatiseerd gebeurd, waardoor het boek onder "Plantkunde" viel :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Ivo,

    Het is soms raar hoe bepaalde gedachten, gebeurtenissen, of andere toevalligheden elkaar kunnen kruisen.
    Maar het is echt heel mooie poëzie ! Als je de kans hebt : lezen!!! en ondergaan!!!
    de groeten,
    D.G.

    BeantwoordenVerwijderen