WELKOM

Welkom op mijn blog. Dit blog geeft mijn interesse weer over kunst. Hoe ik mijn kunstenaars bestaan beleef, maar ook hoe ik me door de kunst van andere kunstenaars laat inspireren. Reactie's op mijn post zijn steeds welkom. Dank voor je bezoek! ________________________________________________

woensdag 6 april 2011

INKTVLEKKEN BEWERKEN.



Bij dit werk heb ik enkele inktvlekken op papier bewerkt tot een vrij realistische weergave van het gezicht van het model.
Het model is een noord afrikaans type.
De inktvlekken zijn puur, of aangelengd met water. Waardoor er kleurennuances in de zwarte inkt ontstaan en die dan op hun beurt een licht/donker spel weergeven ten goede aan de tekening.
De vlekken werden bijgewerkt met een rietpen. De zachtheid van de lijnen bij gebruik van een rietpen is te verkiezen boven een metalen pen. Omdat bij het intekenen van enkele lijnen het papier nog nat is en zo voorkomt men krassen in de tekening.


Noord afrikaan.
Zwarte inkt op papier.
Met rietpen. 32cm op 41cm.
N.T.K. privé collectie.

2 opmerkingen:

  1. Ook een vlek lag aan de basis van ons eigenste bestaan.
    De jaren die volgden waren dan weer de rietpen die ons maakten tot wat we vandaag zijn..

    Mooi werk trouwens!
    Groetjes
    Evarist

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Evarist,

    Bij mij een rietpen, penseel of gewoon een potlood, stukje houtskool en ga zo maar verder!

    Voor jou een pen, en vele vellen papier...
    En we zijn bezig! Met wat? De vlek die ons bestaan is, een beetje mooier maken!
    Zo is kunst dan toch belangrijk, ja toch!!! beste schrijver.

    de groeten,
    D.G.

    BeantwoordenVerwijderen