WELKOM

Welkom op mijn blog. Dit blog geeft mijn interesse weer over kunst. Hoe ik mijn kunstenaars bestaan beleef, maar ook hoe ik me door de kunst van andere kunstenaars laat inspireren. Reactie's op mijn post zijn steeds welkom. Dank voor je bezoek! ________________________________________________

dinsdag 26 januari 2010

Tentoonstelling Ontmoetingen 2007- D.N.A.


Tijdens de tentoonstelling " ONTMOETINGEN " op 16 november 2007 en ingericht door het kunstenaarscollectief Lo-art F.V. uit Lochristi, werd het schilderij D.N.A. tentoongesteld.
Het schilderij geeft een weergave van de D.N.A. gegevens bij levende wezens.
D.N.A. uitwisseling is de ontmoeting der ontmoetingen.
Meestal worden deze afgebeeld in de natuur- en wetenschappen als fel gekleurde bollen, kubussen, balken... aan spiralen verbonden. Hier in dit werk was het de bedoeling deze weergave in een vorm te gieten die volgens mijn interpretatie dichter bij de levende wezens staat. Daarom zijn deze strakke lijnen vervangen door de meer willekeurige , door elkaar lopende vormen. Het schilderij is een dripping.

Schilderij : Acryl op canvas
Hoogte 197cm - breedte 160cm.

Het schilderij is in privé bezit. NTK.

2 opmerkingen:

  1. Daniël, ik herinner me dit werk nog goed op de tentoonstelling, in de kerk van Hyfte. Het viel op door de mooie centrale plaats die het toen kreeg, door de warme kleuren en zijn formaat. Het was indrukwekkend! Fijn voor jou dat het nu bij jonge mensen thuis hangt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Annie,

    Dank voor je reactie.

    Het heeft echt een mooie plaatst bij mensen die van kunst houden en er ook heel veel over weten, en dat is voor mij echt een supplement dat het daar nu mag zijn!
    grtjs,
    Daniël

    BeantwoordenVerwijderen