WELKOM

Welkom op mijn blog. Dit blog geeft mijn interesse weer over kunst. Hoe ik mijn kunstenaars bestaan beleef, maar ook hoe ik me door de kunst van andere kunstenaars laat inspireren. Reactie's op mijn post zijn steeds welkom. Dank voor je bezoek! ________________________________________________

maandag 21 december 2009

Poëzie van Evarist Ganzelever.




Tijdens deze koude winteravonden heb ik nog eens uit mijn boekenkast de poëzie van Evarist Ganzelever bovengehaald.
Vier prachtige dichtbundels. De dichter laat zich recht in hart en ziel kijken.
Geen blad voor de mond, recht voor de vuist!
Het leven zoals het is...of zou ik beter zeggen: de mens zoals hij is!

Vier prachtige werken zijn het.
De eerste dichtbundel: "Ik had een lief in Beieren" " .
Bijeengevreeën reisgedachten.
De tweede dichtbundel: " Over de doden niks dan goed".
Doodsreutels voor gevorderden.
De derde dichtbundel : "Memoires van een buitenjongen".
Harmonische gereconstrueerde vroege herinneringen.
De vierde dichtbundel : "Handgekomen".
Bijeengerukte getuigenissen.

Vier bundels gedichten...zuivere poëzie, proza, en sommige werken zijn een kruisbestuiving tussen poëzie en proza. Die zich herkenbaar laten lezen.
Humor van de bovenste plank, de glimlach is niet van de lezer zijn gezicht weg te denken bij het verorberen van de teksten. Maar...opgelet, de waarheid is steeds tegenwoordig!!!. Verscholen tussen de humor weet hij je te treffen. Neen liegen doet Evarist Ganzelever niet. Daarvoor is zijn werk hem te heilig!

Kunst is het!!! Ja, schrijverskunst en de kunst om eerlijk te blijven.

2 opmerkingen:

  1. Vooreerst een dikke proficiat met de geboorte van je artistieke blog.
    Voor mij een hele eer er reeds deel te mogen van uit maken....
    Evarist

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Evarist,

    Dank voor je bezoekje!
    'tja, dat ik je op mijn blog zet...je poëzie is er en als je hem kent, moet je die verorberen...zelfs gulzig mag!
    grtjs, Daniël

    BeantwoordenVerwijderen